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War for territory
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Triceratops
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Post by Triceratops »

Hi everyone,

we are setting up a Paraworld online campaign, which will start at August 8th. It combines a RISK-style domination world-map with multiplayer matches in an ongoing campaign for several weeks.

All hell broke loose as they saw their skin starting to bleed... whatever it was it hit the weak at first... it rushed through the village like a tornado.... within minutes even the strongest and healthiest warriors got sick... and ran... carrying their children and women... they were dying in their hands...

... New wounds popped up like dried soil under the pitiless heat of the desert sun... they dried from within... they burned from within.

... No god could be so merciless...


Lorgar saw the horror in the eyes of his son he carried in his arms... Fast he ran... through the forest... just away from the village...

"Who could have put this curse on us? The band of Dragon Clan we routed yesterday?"


His boy started to scream... he looked down...flesh could be seen through the layer of blood...

...then everything happened fast... in his arms the boy dried out... like a leaf... he got black then grey within seconds... Lorgar couldn't do anything... he tried to hold his son carefully... he stopped running... but his son pulverized like a piece of burning paper... the wind blew the ashes through his fingers, around his chest and his face...

Then his son was gone...

- From Chapter One (Prelude): Lorgar, survivor of Skójgafjosk -




To be continued.








Features of the campaign:

- 3 teams (Norsemen, Dustriders, Dragon Clan) in a deadly fight for survival
- 15 territories to fight for
- Each territory is a 1on1, 2on2 or 3on3 multiplayer map (including Holy City and so on)
- RISK/Dune2 style world domination map showing the 15 territories
- Each tribe starts with 4 areas and has a 'capital city'
- Turnbased system, allowing each team to announce its next attack.
- Player rooster for each team -> teams must decide wise which player they send to which territory and fight which battle
- 2 Gamemasters who defend 2 S.E.A.S. Outposts and do some random story based attacks
- The first campaign ends when one tribe succeeds in conquering all territories


Players: No limitations. Beginners are welcome. Players are moved over the world map so the teams cannot always use their "best" players. If there are not enough players to defend a territory it's easily lost.


Questions and discussion here. The teams can already be created:

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Apfellord
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Re: - Introduction -

Post by Apfellord »

It would be nice if you would update this topic (especially the date)
TicTacToe Ergebnisse gegen AyCe
Apfel:4/AyCe:0

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Triceratops
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Re: - Introduction -

Post by Triceratops »

Noch zu früh, dieser Forenbereich wird auf eine eigene Webseite (Unterseite) verweisen

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Apfellord
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Re: - Introduction -

Post by Apfellord »

Eine eigene Website wow, ganz schön groß angelegt!
TicTacToe Ergebnisse gegen AyCe
Apfel:4/AyCe:0

Synkro
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Re: - Introduction -

Post by Synkro »

Also das Thema ist schon ne Weile im Gange, und ich hab mir ein paar Gedanken darüber gemacht, und so folgen ein paar weitere Vorschläge:

1.) (wie gesagt nur ein Vorschlag) Wie wärs, wenn die Helden, die der Spieler benutzen kann, Völkerabhängig gemacht werden (zumindestens einige)
so kann Tarna z.b. nur von den Wüstenreitlern, der Piratenkönig nur von der Drachen-Clanlern, und Leigton/Babbit/Ada/Kleemann nur von SEASlern benutzt werden.

2.) Wie wärs, wenn die Angriffe auf die Hauptstädte der Stämme im Defender Modus ablaufen. (Vielleicht auch, dass jeweils nur der Clanleiter die Verteidigung durchführt)

(EDIT: Ok, sehe gerade, dass ich mich im Thema geirrt hab :mrgreen: kann bitte jemand diesen Post in das richtige Thema tun? Danke :mrgreen: )
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D.A.R.K.L.E.N
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Re: - Introduction -

Post by D.A.R.K.L.E.N »

Eine RISK-Kampagne wäre verdammt genial.
Ich wäre auf jedenfall dabei! (sieht man, dass ich vor dem editieren nicht auf das Datum geguckt hab?^^)
Wie wollt ihr das denn machen, für die campage eigene maps errichten oder schon vorhandene nehmen?

Bei den Hauptstädten würd ich sagen, dass man 2-3 defender matches machen, dass die Gegner sozusagen in die Hauptburg nach und nach eintreffen und eventuell dezimiert werden.
Last edited by D.A.R.K.L.E.N on Sat Feb 05, 2011 16:08 pm, edited 1 time in total.
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Triceratops
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Re: - Introduction -

Post by Triceratops »

Gute Ideen, genau so war dies auch gedacht. Defender auf den Haupstadt-Karten klingt sehr gut, würde prima passen

Synkro
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Re: - Introduction -

Post by Synkro »

Cool wär ja, wenn wir die Paraworld Karte hätten, und sie je nach Gebietsverteilung der Stämme färben würden (also wie bei RISK) also DC grün, WR orange , NV blau und SEAS Rot (schwarz würde denk ich mal nicht so gut aussehen, oder?)
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Triceratops
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Re: - Introduction -

Post by Triceratops »

Auf der Webseite (als Unterrubrik von Para-Welt) kannst du per Farbe erkennen, wem das jeweilige Gebiet gehört. Dabei werden so viele Karten aus der SP-Kampagne wie technisch möglich verwendet, die in verkleinertem Mini-Map-Stil zu einer Weltkarte angeordnet werden; wie auch im Ladeschirm des Spiels zu sehen. Ayce und ich sind uns nicht sicher, ob die Anordnung in Kästchenform sein wird und wir Wasser drumherum machen (blauer Hintergrund) oder ein anderes Verfahren besser ist. Letzten Endes sollen etwa 30 wichtige Paraworld-Orte vertreten sein. Jeder Spieler kann mindestens einmal pro Woche ein gegnerisches Gebiet angreifen und dieses muss verteidigt werden. Passiert dies nicht, ist es ein Default-Win

Synkro
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Re: - Introduction -

Post by Synkro »

öhm okay, geht auch, hab aber eher an sowas gedacht: http://img247.imageshack.us/img247/4246/wh02ra2ix5.png . Vielleicht schafft man es ja das Logo wegzumachen und da dann die gebiete zu färben ...
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